Postanowienia Ogólne

Polityka prywatności określa zasady przetwarzania oraz ochrony danych osobowych przekazywanych przez klientów, w związku z korzystaniem przez nich z usług oferowanych przez przedsiębiorstwo. Administratorem danych osobowych jest przedsiębiorstwo Ikigo spółka z ograniczoną odpowiedzialnością, zarejestrowane przez Sąd Rejonowy Katowice-Wschód VIII Wydział Gospodarczy, KRS: 0000908604, z siedzibą przy ul. Kędzierzyńskiej 17, 41-902 Bytom.

Dane kontaktowe administratora oraz inspektora danych osobowych: Marcin Grupiński, ul. Powstańców Warszawskich 29/3, 41-902 Bytom, marcin.grupinski@ikigo.pl, tel. 661 376 624

Przedsiębiorstwo opracował wewnętrzne procedury i zalecenia, które mają zapobiec udostępnieniu danych osobom nieupoważnionym. Wprowadzone procedury są zgodne z następującymi aktami prawnymi:

  • ustawa z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych (tekst jednolity Dz. U. 2019 r., poz. 1781, z późniejszymi zmianami)
  • ustawa z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (tekst jednolity Dz. U. 2020 r., poz. 344, z późniejszymi zmianami)

Dane osobowe przetwarzane są na podstawie zgody wyrażanej przez klienta oraz w przypadkach, w których przepisy prawa upoważniają administratora do przetwarzania danych osobowych. Dane Osobowe mogą być aktualizowane lub uzupełniane w każdym momencie. Klient może w każdej chwili złożyć wniosek o usunięcie konta w systemie, wysyłając żądanie za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres marcin.grupinski@ikigo.pl

Ze względów technicznych, usuwanie konta w systemie polega na przekształcaniu danych osobowych w sposób uniemożliwiający przyporządkowanie poszczególnych informacji do określonej lub możliwej do zidentyfikowania osoby. Pozwala na to trwałe usunięcie powiązań pomiędzy danymi osobowymi, a osobą, której one dotyczą. Przekształcenie nie będzie dotyczyło danych osobowych objętych terminem przechowywania określonym w przepisach prawa.

Przetwarzanie danych osobowych

Zakres przetwarzanych danych zależy od aktywności użytkownika na stronie internetowej.

Przy zakupie produktu za pośrednictwem systemu sprzedaży dostępnego na stronie internetowej bez rejestracji konta w systemie przetwarzane są imię i nazwisko, adres poczty elektronicznej, numer telefonu oraz adres dostawy.

Przy rejestracji konta w systemie przetwarzane są imię i nazwisko, nazwa użytkownika, hasło logowania do systemu, adres poczty elektronicznej, numer telefonu, adres dostawy, data rejestracji konta.

Przy przyjmowaniu oraz rozpatrywaniu skarg lub reklamacji przetwarzane są data sporządzenia dokumentu, imię i nazwisko lub nazwę osoby prawnej, adres zamieszkania lub adres siedziby osoby prawnej, uzasadnienie, numer zamówienia, kwotę roszczenia, numer konta bankowego oraz dane potrzebne do realizacji przelewu (w przypadku żądania roszczenia finansowego) oraz podpis osoby uprawnionej do wniesienia skargi lub reklamacji.

Przy przyjmowaniu oraz rozpatrywaniu żądania wystawienia faktury VAT przedsiębiorstwo przetwarza adres poczty elektronicznej, z której przesłano wiadomość, datę sporządzenia żądania, imię i nazwisko lub nazwę osoby prawnej, adres zamieszkania lub adres siedziby osoby prawnej, numer identyfikacji podatkowej osoby fizycznej lub osoby prawnej, numer zamówienia.

Cele przetwarzania danych osobowych

Przetwarzanie danych osobowych odbywa się w celu prawidłowej realizacji usług.

Dane osobowe przetwarzane są w celu dokonania nabycia produktu za pośrednictwem systemu sprzedaży, obsługi posprzedażowej, rozpatrywania spraw dotyczących skarg i reklamacji oraz utworzenia konta w systemie sprzedaży. Dane osobowe przetwarzane są w celu analizy danych statystycznych na rzecz optymalizacji usług na podstawie opinii oraz zachowań użytkowników, logów technicznych aplikacji, optymalizacji procesów obsługi klienta na podstawie przebiegu procesów obsługi sprzedaży oraz posprzedażowej, stanowiącej uzasadniony interes administratora.

Dane osobowe przetwarzane są w celu wykonania obowiązków prawnych, w tym wystawiania i późniejszego przechowywania faktur oraz dokumentów księgowych, udzielania odpowiedzi na skargi i reklamacje w terminie i formie przewidzianymi przepisami oraz udzielania klientom wszystkich informacji, do których przewoźnik został zobowiązany przepisami prawa.

Dane osobowe przetwarzane są w celu przesyłania informacji handlowej lub innych treści marketingowych z wykorzystaniem poczty elektronicznej, na podstawie zgody wyrażonej przez użytkownika. Dane osobowe przetwarzane są w celu archiwalnym, dla zabezpieczenia informacji na wypadek prawnej potrzeby wykazania faktów, stanowiącym uzasadniony interes administratora. Dane osobowe przetwarzane są w celu ustalenia, dochodzenia lub obrony przed roszczeniami, stanowiącym uzasadniony interes administratora Dane osobowe przetwarzane są w celu udzielenia odpowiedzi na wiadomości elektroniczne skierowane za pośrednictwem poczty elektronicznej.

Okres przechowywania danych osobowych

Dane osobowe klienta będą przechowywane do zakończenia realizacji umowy oraz po jego zakończeniu:

  • przez okres odpowiadający posiadaniu konta w systemie sprzedaży
  • przez okres obsługi posprzedażowej
  • do upływu okresu przedawnienia potencjalnych roszczeń związanych z nabyciem produktu lub usługi
  • przez okres niezbędny do wypełnienia obowiązku prawnego administratora (wynikającego z przepisów podatkowych lub rachunkowych)

Dane osobowe klienta w zakresie przesyłania informacji handlowej lub innych treści marketingowych z wykorzystaniem poczty elektronicznej będą przechowywane do czasu:

  • zgłoszenia przez klienta odmowy lub cofnięcia udzielonej zgody na przetwarzanie danych osobowych w celu przesyłania informacji handlowej lub innych treści marketingowych
  • podjęcia decyzji o zdezaktualizowaniu danych osobowych

Prawa związane z ochroną danych osobowych

Klient może żądać dostępu do treści swoich danych osobowych, w tym do uzyskania kopii danych osobowych posiadanych przez administratora. Klient może żądać niezwłocznego sprostowania danych osobowych, które są nieprawidłowe. Z uwzględnieniem celów przetwarzania osoba, której dane dotyczą ma prawo żądać uzupełnienia niekompletnych danych osobowych, w tym poprzez przedstawienie dodatkowego oświadczenia

Klient może żądać usunięcia danych osobowych, jeżeli:

  • dane osobowe nie są niezbędne do celów, w których zostały zebrane lub w ramach których podlegały przetworzeniu
  • wycofał zgodę na przetwarzanie danych osobowych
  • wniósł sprzeciw wobec wykorzystywania danych osobowych w celu przesyłania informacji handlowej lub innych treści marketingowych z wykorzystaniem poczty elektronicznej
  • dane osobowe są przetwarzane niezgodnie z przepisami prawa

Klient może żądać ograniczenia przetwarzania danych osobowych, jeżeli:

  • kwestionuje prawidłowość danych osobowych (na okres nie dłuższy niż 7 dni)
  • dane osobowe są przetwarzane niezgodnie z przepisami prawa
  • dane osobowe nie są niezbędne do celów, w których zostały zebrane lub w ramach których podlegały przetworzeniu, ale są potrzebne użytkownikowi w celu ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń
  • wniósł sprzeciw wobec wykorzystywania danych osobowych w celu przesyłania informacji handlowej lub innych treści marketingowych z wykorzystaniem poczty elektronicznej

Przedsiębiorstwo dokonuje usunięcia danych osobowych, jeżeli wymaga to wywiązania się z obowiązków opisanych przepisami prawa Unii Europejskiej oraz państw, w których realizowane są usługi. Klient może złożyć skargę do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych na działania lub zaniechania ze strony przewoźnika w zakresie ochrony danych osobowych.

Odbiorcy danych osobowych

Dane osobowe mogą być przekazywane przez przedsiębiorstwo innym podwykonawcom oraz partnerom handlowym świadczącym usługę transportu oraz wykonania produktu na zamówienie, wyłącznie w zakresie niezbędnym do realizacji zakupu. Dane osobowe mogą być przekazywane przez przewoźnika podwykonawcom oraz partnerom handlowym świadczącym usługi w zakresie archiwizacji, informatyki, prawa, marketingu, sprzedaży lub obsługi klienta. Nie sprzedajemy danych osobowych. Dane osobowe nie są przekazywane poza granice Europejskiego Obszaru Gospodarczego (EOG) oraz nie są przekazywane organizacjom międzynarodowym.

Przetwarzanie danych informatycznych

Pliki cookies zapisywane na urządzeniu końcowym nie służą identyfikacji klienta oraz na ich podstawie nie jest ustalana tożsamość klienta. Klient może dezaktywować funkcję zapisywania plików cookies oraz może dokonać usunięcia już istniejących plików cookies. Klient może sprzeciwić się umieszczaniu plików cookies na urządzeniu końcowym, zmieniając ustawienia przeglądarki internetowej. Ustawienia mogą zostać zmienione w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies lub informować o ich zamieszczeniu w urządzeniu. Usunięcie lub blokada możliwości tworzenia plików cookies na urządzeniu końcowym może doprowadzić do utraty możliwości korzystania z istotnych funkcji strony internetowej.

Postanowienia końcowe

Niniejsza polityka prywatności może ulec zmianie. Zmiana treści polityki prywatności zostanie ogłoszona z wyprzedzeniem 7 dni przed datą wejścia w życie nowej polityki prywatności. Aktualna treść polityki prywatności została udostępniona klientom za pośrednictwem strony internetowej anigo.pl