Postanowienia Ogólne

Niniejszy regulamin określa ogólne warunki, sposób świadczenia usług drogą elektroniczną i sprzedaży prowadzonej za pośrednictwem internetowego portalu sprzedażowego Anigo (zwanego dalej w treści dokumentu sklepem). Właścicielem niniejszego sklepu jest przedsiębiorstwo Ikigo spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Bytomiu, ul. Kędzierzyńska 17, zarejestrowaną w KRS pod numerem 908604, w NIP (VAT EU) pod numerem PL6263043464 oraz REGON pod numerem 389315512 z kapitałem zakładowym wynoszącym 5,000 PLN. Kontakt ze sprzedawcą odbywa się za pośrednictwem poczty elektronicznej m@anigo.pl oraz numerem telefonu +48 661 376 624.

Niniejszy regulamin jest nieprzerwanie dostępny w witrynie internetowej anigo.pl, w sposób umożliwiający jego pozyskanie, odtwarzanie i utrwalanie jego treści poprzez wydrukowanie lub zapisanie na nośniku w każdej chwili. Przedsiębiorstwo Ikigo spółka z ograniczoną odpowiedzialnością (zwane dalej w treści dokumentu przedsiębiorstwem) informuje, że korzystanie z usług świadczonych drogą elektroniczną może wiązać się z zagrożeniem po stronie każdego użytkownika sieci Internet, polegającym na możliwości wprowadzenia do systemu teleinformatycznego Klienta szkodliwego oprogramowania oraz pozyskania i modyfikacji jego danych przez osoby nieuprawnione. By uniknąć ryzyka wystąpienia zagrożeń w/w Klient powinien stosować właściwe środki techniczne, które zminimalizują ich wystąpienie, a w szczególności programy antywirusowe i zaporę sieciową typu firewall.

Dla prawidłowego korzystania ze strony internetowej, w tym do składania zamówień za pośrednictwem tej strony, niezbędny jest komputer wyposażony w system operacyjny Windows XP, 7, 8 oraz przeglądarkę internetową Internet Explorer w wersji 11 lub nowszej, Firefox w wersji 28.0 lub nowszej, Chrome w wersji 32 lub nowszej, Opera w wersji 12.17 lub nowszej, Safari w wersji 1.1. lub nowszej wraz z włączoną opcją akceptacji plików cookies (tzw. pliki ciasteczka). Korzystanie ze sklepu oznacza każdą czynność Klienta, która prowadzi do zapoznania się przez niego z treściami zawartymi w sklepie.

Klient zobowiązany jest w szczególności do niedostarczania i nieprzekazywania treści zabronionych przez przepisy prawa (np. treści propagujących przemoc, zniesławiających lub naruszających dobra osobiste, prawa autorskie i inne prawa osób trzecich), korzystania ze sklepu w sposób niezakłócający jego funkcjonowania, w szczególności poprzez użycie określonego oprogramowania lub urządzeń, niepodejmowania działań takich jak: rozsyłanie lub umieszczanie w ramach sklepu niezamówionej informacji handlowej (spam), korzystania ze sklepu w sposób nieuciążliwy dla innych Klientów oraz dla Sprzedawcy, korzystania z wszelkich treści zamieszczonych w ramach sklepu jedynie w zakresie własnego użytku osobistego, korzystania ze sklepu w sposób zgodny z przepisami obowiązującego na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej prawa, postanowieniami Regulaminu, a także z ogólnymi zasadami korzystania z sieci Internet.

Umowy zawierane są z wykorzystaniem sieci Internet, natomiast przebieg transakcji od momentu zawarcia umowy do momentu dostarczenia towaru są uregulowane w niniejszym regulaminie. Treścią umowy jest potwierdzone przez pracownika zamówienie oraz niniejszy regulamin. W momencie potwierdzenia zamówienia przez pracownika podczas kontaktu z klientem, zawarta zostaje, zgodnie z przepisami kodeksu cywilnego, umowa sprzedaży, wiążąca obie strony. Umowa ta zostaje zawarta w języku odpowiadającym terytorium, z którego dokonywane jest zamówienie. W przypadku wystąpienia sporu dotyczącego realizacji umowy, klient ma prawo zwrócić się do Rzecznika Praw Konsumenta lub sądów powszechnych.

Przedsiębiorstwo wyznaczyło pojedynczy punkt kontaktowy służący do kontaktu z Klientami, z organami państw członkowskich Unii Europejskiej, Komisją Unii Europejskiej i Radą Usług Cyfrowych, o której mowa w Rozporządzeniu DSA. Komunikacja w punkcie odbywa się pod adresem poczty elektronicznej wskazanym powyżej, w języku polskim oraz angielskim. Ceny towarów znajdujących się w asortymencie sklepu są wyrażone w złotych polskich (PLN) oraz euro (EUR). Sprzedawca może dokonywać modyfikacji asortymentu sklepu, cen towarów, przeprowadzać i odwoływać akcje promocyjne. Zmiany nie mają wpływu na zawarte już z Klientami umowy sprzedaży poszczególnych towarów. Przedsiębiorstwo jest zwolnione podmiotowo z podatku od towarów i usług, na podstawie art. 113 ust. 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. 2021, poz. 685, tekst jednolity, z późn. zm.)

Zasady sprzedaży

Przedsiębiorstwo umożliwia za pośrednictwem sklepu korzystanie z usług, które są świadczone przez Sprzedawcę 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu. Usługa prowadzenia konta w sklepie dostępna jest po dokonaniu rejestracji. Rejestracja następuje poprzez wypełnienie i zaakceptowanie formularza rejestracyjnego, udostępnianego na jednej ze stron sklepu. Umowa o świadczenie usługi polegającej na prowadzeniu Konta w Sklepie Internetowym zawierana jest na czas nieoznaczony i ulega rozwiązaniu z chwilą przesłania przez klienta żądania usunięcia konta.

Przedsiębiorstwo ma prawo do organizowania okazjonalnych konkursów i promocji, których warunki każdorazowo zostaną podane na stronach internetowych sklepu. Promocje w sklepie nie podlegają łączeniu, o ile regulamin danej promocji nie stanowi inaczej. W przypadku naruszenia przez klienta postanowień niniejszego regulaminu, przedsiębiorstwo po uprzednim bezskutecznym wezwaniu do zaprzestania lub usunięcia naruszeń, z wyznaczeniem stosownego terminu, może rozwiązać umowę o świadczenie Usług z zachowaniem 14-dniowego terminu wypowiedzenia.

Wszystkie towary oferowane w naszym sklepie internetowym zostały legalnie wprowadzone na rynek polski, są fabrycznie nowe oraz wolne od wad fizycznych i prawnych. Informacje o sposobie dostawy, procedurze zwrotów, płatnościach oraz polityce prywatności, dostępne są na stronie internetowej anigo.pl w czytelnie opisanym miejscu dostępnym na każdym etapie przeglądania sklepu.

Dokonanie zamówienia odbywa się przez koszyk sklepu internetowego (dodając produkty do koszyka oraz zatwierdzając zamówienie). Do prawidłowej realizacji złożonego zamówienia, niezbędne jest podanie zamawianych towarów oraz ich liczbę, numeru telefonu, adresu poczty elektronicznej, określenie sposobu dostawy, określenie sposobu płatności, adresu dostawy oraz danych do faktury imiennej lub na firmę.

Po złożeniu zamówienia wysyłamy automatyczne potwierdzenie złożenia zamówienia w postaci wiadomości e-mail. Następnym krokiem jest potwierdzenie przyjęcia zamówienia do realizacji przez naszego sprzedawcę. Odbywa się to za pośrednictwem poczty elektronicznej w godzinach pracy - między 9:00 a 18:00 w dni robocze. Jeśli nie podałeś adresu e-mail - zamówienie potwierdzimy podczas rozmowy telefonicznej.

Jeśli pomimo podejmowanych prób kontaktu z Zamawiającym, nie uda nam się potwierdzić zamówienia przez 3 dni robocze od daty złożenia zamówienia, zastrzegamy sobie możliwość odstąpienia od jego realizacji, o czym poinformujemy dostępnymi sposobami (np. pocztą elektroniczną).

Jeśli zarejestrowałeś się jako Klient w systemie zamówień na naszej stronie www, możesz przy pomocy panelu użytkownika zgłosić chęć anulowania zamówienia. Możesz również skontaktować się z naszym Centrum Obsługi Klienta dostępnym kanałem komunikacji.

WAŻNE! Gdy przesyłka zostanie wydana z naszego magazynu kurierowi - nie mamy już możliwości anulowania zamówienia i wstrzymania przesyłki.

Ceny podawane przy produktach, jeśli nie podano inaczej, to ceny brutto tj. zawierają podatek VAT. Zastrzegamy sobie prawo zmiany cen prezentowanych na stronach internetowych w dowolnym momencie np. w związku ze znaczną zmianą kursu walut lub znaczną zmianą cen u naszych dostawców. O wszelkich zmianach będziemy informować na stronach internetowych naszego sklepu. Zmiany nie dotyczą złożonych i potwierdzonych przez naszego pracownika zamówień w realizacji.

Realizacja zamówienia

Czas dostawy zależy od wybranego sposobu dostawy. O maksymalnym czasie realizacji zamówienia (czyli czasie, w którym zobowiązujemy się wysłać towar) informujemy podczas składania zamówienia w naszym sklepie, przed ostatecznym potwierdzeniem zakupu. Podanie takiego czasu jest wymagane przepisami prawa.

Moment wysyłki zamówienia określamy na podstawie stanu magazynowego, spodziewanych dostaw, stanach magazynów naszych dostawców a także informacji uzyskanych od dystrybutorów i producentów. Z uwagi na mnogość i jakość czynników (niedokładne informacje, błędy techniczne, przeszkody logistyczne itp.) możliwe jest skrócenie lub wydłużenie czasu realizacji zamówienia.

Należy pamiętać, że pomiędzy momentami aktualizacji informacji o stanach magazynowych prowadzimy sprzedaż, a klienci składają nowe zamówienia. Istnieje prawdopodobieństwo, że możesz zamówić produkt, którego kilku klientów zamówiło chwilę wcześniej co wyczerpało zapas magazynowy. Realizacja zamówienia rozpoczyna się od momentu jego potwierdzenia. Zamówienia potwierdzamy niezwłocznie, w większości przypadków jest to krócej niż 4 godziny robocze od momentu złożenia zamówienia. Brak możliwości kontaktu z klientem w sprawie jego zamówienia może wydłużyć czas realizacji. Zamówienia składane w nocy oraz w dni wolne od pracy rezerwują towar w magazynie dopiero w momencie potwierdzenia zamówienia. Podawany przewidywany czas wysyłki zamówienia na dany produkt nie stanowi elementu oferty w rozumieniu Kodeksu Cywilnego.

Kurierzy są pracownikami firm kurierskich. Przedsiębiorstwo nie ma bezpośredniego wpływu na jakość pracy poszczególnych kurierów i może jedynie składać skargi na opóźnienia z winy kurierów drogą przewidzianą w umowie pomiędzy nami a daną firmą kurierską.

Dowód zakupu

Na wszystkie towary zakupione w naszym sklepie oraz salonach stacjonarnych wystawiamy dowód zakupu w jednej z poniższych postaci:

  • Paragon fiskalny (wystawiony do każdego zamówienia, zgodnie z obecnie obowiązującymi przepisami VAT, paragon do kwoty 450 zł brutto (100 euro) z NIP nabywcy stanowi fakturę uproszczoną, równoważną ze zwykłą fakturą. W przypadku takich paragonów (z NIP nabywcy), aby potwierdzić zakup, nabywca nie musi dodatkowo występować o zwykłą fakturę)
  • Faktura bez VAT (na życzenie, na podane dane)

W przypadku chęci otrzymania jednego z rodzajów faktury należy wypełnić odpowiednie pola formularza podczas składania zamówienia przez stronę internetową. W przypadku wysyłki towaru dowód zakupu w postaci faktury VAT lub faktury imiennej wysyłamy w postaci elektronicznej na adres e-mail podany przy zamówieniu. Zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Finansów z dnia 11.12.2012 r. (Dz. U. nr 0 z 2012 r. poz. 1428) faktura nie musi zawierać oznaczenia ORYGINAŁ/KOPIA oraz nie musi posiadać pieczątki i podpisu wystawcy.

Postanowienia końcowe

Przedsiębiorstwo ma prawo do jednostronnej zmiany regulaminu na zasadach określonych w postanowieniach niniejszego paragrafu i jedynie w przypadku wprowadzenia przez przedsiębiorstwo nowych usług związanych ze sklepem, zmian sposobów dostawy lub płatności, modyfikacji ścieżki zakupowej lub zakładania konta, oraz zmiany przepisów prawa, które powodują konieczność dostosowania do nich postanowień regulaminu, jak w szczególności zmiany przepisów o: ochronie konsumentów, świadczeniu usług drogą elektroniczną, ochronie danych osobowych, w przypadku wystąpienia tej przyczyny regulamin może być zmieniony zakresie niezbędnym do dostosowania jego treści do nowych wymogów prawnych.

W przypadku wystąpienia jednej z powyższych przyczyn, przedsiębiorstwo prześle do klientów, na podane przez nich w sklepie adresy poczty elektronicznej, informację o planowanej zmianie regulaminu wraz z treścią nowego regulaminu. Informacja zostanie wysłana do kupujących na co najmniej 14 dni przed dniem wejścia w życie planowanych zmian. Kupujący, który nie akceptuje planowanych zmian, może wypowiedzieć umowę o założenie konta na zasadach wskazanych w regulaminie. Jeżeli kupujący nie wypowie umowy o założenie konta przed dniem wejścia nowego brzmienia regulaminu, wówczas staje się on wiążący dla klienta z dniem wskazanym jako dzień wejścia w życie nowej wersji regulaminu.

Informujemy, że pod adresem http://ec.europa.eu/consumers/odr/ znajduje się platforma internetowego systemu rozstrzygania sporów dotyczących umów zawartych na odległość pomiędzy konsumentami a przedsiębiorcami. Platforma stanowi punkt dostępu dla konsumentów i przedsiębiorców, którzy chcieliby skorzystać z pozasądowego rozstrzygania sporów konsumenckich dotyczących transakcji internetowych.

Sądem właściwym dla rozpoznawania sporów objętych regulaminem jest sąd właściwy dla siedziby przedsiębiorstwa, z wyłączeniem sporów przeciwko konsumentom oraz osobom fizycznym prowadzącym jednoosobową działalność gospodarczą, gdzie zastosowanie znajdą ogólnie obowiązujące przepisy prawa dotyczące właściwości sądów.