REGULAMIN SKLEPU INTERNETOWEGO ANIGO
Postanowienia Ogólne
Niniejszy regulamin określa ogólne warunki, sposób świadczenia usług drogą elektroniczną oraz sprzedaży prowadzonej za pośrednictwem sklepu internetowego Anigo (zwanego dalej w treści dokumentu sklepem). Właścicielem niniejszego sklepu jest przedsiębiorstwo Ikigo spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Bytomiu (zwane dalej w treści dokumentu przedsiębiorstwem), zarejestrowane w KRS pod numerem 0000908604, w NIP (VAT EU) pod numerem PL6263043464 oraz REGON pod numerem 389315512 z kapitałem zakładowym wynoszącym 5,000 PLN. Kontakt ze sprzedawcą odbywa się za pośrednictwem poczty elektronicznej m@anigo.pl oraz numerem telefonu +48 661 376 624. Adres rejestrowy: ul. Kędzierzyńska 17, 41-902 Bytom. Adres korespondencyjny: ul. Powstańców Warszawskich 29/3, 41-902 Bytom.
Niniejszy regulamin jest nieprzerwanie dostępny w witrynie internetowej anigo.pl, w sposób umożliwiający jego pozyskanie, odtwarzanie i utrwalanie jego treści poprzez wydrukowanie lub zapisanie na nośniku w każdej chwili. Przedsiębiorstwo informuje, że korzystanie z usług świadczonych drogą elektroniczną może wiązać się z zagrożeniem po stronie każdego użytkownika sieci Internet, polegającym na możliwości wprowadzenia do systemu teleinformatycznego Klienta szkodliwego oprogramowania oraz pozyskania i modyfikacji jego danych przez osoby nieuprawnione. By uniknąć ryzyka wystąpienia zagrożeń w/w Klient powinien stosować właściwe środki techniczne, które zminimalizują ich wystąpienie, a w szczególności programy antywirusowe i zaporę sieciową typu firewall.
Dla prawidłowego korzystania ze strony internetowej, w tym do składania zamówień za pośrednictwem tej strony, niezbędny jest komputer wyposażony w system operacyjny Windows XP, 7, 8 oraz przeglądarkę internetową Internet Explorer w wersji 11 lub nowszej, Firefox w wersji 28.0 lub nowszej, Chrome w wersji 32 lub nowszej, Opera w wersji 12.17 lub nowszej, Safari w wersji 1.1. lub nowszej wraz z włączoną opcją akceptacji plików cookies (tzw. pliki ciasteczka). Korzystanie ze sklepu oznacza każdą czynność Klienta, która prowadzi do zapoznania się przez niego z treściami zawartymi w sklepie.
Klient zobowiązany jest w szczególności do niedostarczania i nieprzekazywania treści zabronionych przez przepisy prawa (np. treści propagujących przemoc, zniesławiających lub naruszających dobra osobiste, prawa autorskie i inne prawa osób trzecich), korzystania ze sklepu w sposób niezakłócający jego funkcjonowania, w szczególności poprzez użycie określonego oprogramowania lub urządzeń, niepodejmowania działań takich jak: rozsyłanie lub umieszczanie w ramach sklepu niezamówionej informacji handlowej (spam), korzystania ze sklepu w sposób nieuciążliwy dla innych Klientów oraz dla Sprzedawcy, korzystania z wszelkich treści zamieszczonych w ramach sklepu jedynie w zakresie własnego użytku osobistego, korzystania ze sklepu w sposób zgodny z przepisami obowiązującego na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej prawa, postanowieniami Regulaminu, a także z ogólnymi zasadami korzystania z sieci Internet.
Umowy zawierane są z wykorzystaniem sieci Internet, natomiast przebieg transakcji od momentu zawarcia umowy do momentu dostarczenia towaru są uregulowane w niniejszym regulaminie. Treścią umowy jest potwierdzone przez pracownika zamówienie oraz niniejszy regulamin. W momencie potwierdzenia zamówienia przez pracownika podczas kontaktu z klientem, zawarta zostaje, zgodnie z przepisami kodeksu cywilnego, umowa sprzedaży, wiążąca obie strony. Umowa ta zostaje zawarta w języku odpowiadającym terytorium, z którego dokonywane jest zamówienie. W przypadku wystąpienia sporu dotyczącego realizacji umowy, klient ma prawo zwrócić się do Rzecznika Praw Konsumenta lub sądów powszechnych.
Przedsiębiorstwo wyznaczyło pojedynczy punkt kontaktowy służący do kontaktu z Klientami, z organami państw członkowskich Unii Europejskiej, Komisją Unii Europejskiej i Radą Usług Cyfrowych, o której mowa w Rozporządzeniu DSA. Komunikacja w punkcie odbywa się pod adresem poczty elektronicznej wskazanym powyżej, w języku polskim oraz angielskim. Ceny towarów znajdujących się w asortymencie sklepu są wyrażone w złotych polskich (PLN) oraz euro (EUR). Sprzedawca może dokonywać modyfikacji asortymentu sklepu, cen towarów, przeprowadzać i odwoływać akcje promocyjne. Zmiany nie mają wpływu na zawarte już z Klientami umowy sprzedaży poszczególnych towarów. Przedsiębiorstwo jest zwolnione podmiotowo z podatku od towarów i usług, na podstawie art. 113 ust. 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. 2021, poz. 685, tekst jednolity, z późn. zm.).
Usługi elektroniczne
Przedsiębiorstwo umożliwia za pośrednictwem sklepu korzystanie z usług, które są świadczone przez Sprzedawcę 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu. Usługa prowadzenia konta w sklepie dostępna jest po dokonaniu rejestracji. Rejestracja następuje poprzez wypełnienie i zaakceptowanie formularza rejestracyjnego, udostępnianego na jednej ze stron sklepu. Umowa o świadczenie usługi polegającej na prowadzeniu Konta w Sklepie Internetowym zawierana jest na czas nieoznaczony i ulega rozwiązaniu z chwilą przesłania przez klienta żądania usunięcia konta.
Korzystanie z konta klienta możliwe jest po wykonaniu łącznie trzech kolejnych kroków przez klienta – wypełnieniu formularza rejestracyjnego, kliknięciu pola „Zapisz” oraz potwierdzeniu chęci utworzenia konta klienta poprzez kliknięcie w link potwierdzający przesłany automatycznie na wskazany adres poczty elektronicznej. W formularzu rejestracyjnym niezbędne jest podanie przez klienta imienia i nazwiska (lub nazwę firmy), adresu zamieszkania lub/oraz korespondencyjnego (ulica, numer domu/mieszkania, kod pocztowy, miejscowość, kraj), adresu poczty elektronicznej, numeru telefonu kontaktowego oraz hasła. W przypadku klientów niebędących konsumentami niezbędne jest także podanie nazwy firmy oraz numeru NIP. Usługa konta klienta świadczona jest nieodpłatnie przez czas nieograniczony. Klient ma możliwość, w każdej chwili oraz bez podania przyczyny, usunięcia konta klienta (rezygnacji z konta) poprzez wysłanie stosownego żądania na adres poczty elektronicznej m@anigo.pl lub pisemnie na jeden z adresów podanych powyżej.
Korzystanie z formularza zamówienia rozpoczyna się z momentem dodania przez klienta pierwszego produktu do elektronicznego koszyka w sklepie. Złożenie zamówienia następuje po wypełnieniu formularza oraz pola "zamówienie z obowiązkiem zapłaty". Do tego momentu istnieje możliwość samodzielnej modyfikacji wprowadzanych danych (w tym celu należy kierować się wyświetlanymi komunikatami oraz informacjami dostępnymi na witrynie sklepu). W formularzu zamówienia niezbędne jest podanie przez klienta imienia i nazwiska (lub nazwę firmy), adresu zamieszkania lub/oraz korespondencyjnego (ulica, numer domu/mieszkania, kod pocztowy, miejscowość, kraj), adresu poczty elektronicznej, numeru telefonu kontaktowego oraz danych dotyczących sprzedaży czyli produktów, liczby produktów, miejsca i sposobu dostawy produktów, sposobów płatności. W przypadku klientów niebędących konsumentami niezbędne jest także podanie nazwy firmy oraz numeru NIP. Usługa formularza zamówienia świadczona jest nieodpłatnie oraz ma jednorazowy charakter, ulegając zakończeniu z chwilą złożenia zamówienia za jego pośrednictwem albo z chwilą wcześniejszego zaprzestania składania zamówienia za jego pośrednictwem.
Klient jest zobowiązany do korzystania ze sklepu w sposób zgodny z prawem oraz dobrymi obyczajami, mając na uwadze poszanowanie dóbr osobistych, praw autorskich oraz własności intelektualnej przedsiębiorstwa oraz osób trzecich. Klient zobowiązany jest do wprowadzania danych zgodnych ze stanem faktycznym. Klienta obowiązuje zakaz dostarczania treści o charakterze bezprawnym.
Umowa sprzedaży
Przedsiębiorstwo ma prawo do organizowania okazjonalnych konkursów i promocji, których warunki każdorazowo zostaną podane na stronach internetowych sklepu. Promocje w sklepie nie podlegają łączeniu, o ile regulamin danej promocji nie stanowi inaczej. W przypadku naruszenia przez klienta postanowień niniejszego regulaminu, przedsiębiorstwo po uprzednim bezskutecznym wezwaniu do zaprzestania lub usunięcia naruszeń, z wyznaczeniem stosownego terminu, może rozwiązać umowę o świadczenie Usług z zachowaniem 14-dniowego terminu wypowiedzenia.
Wszystkie towary oferowane w naszym sklepie internetowym zostały legalnie wprowadzone na rynek europejski, są fabrycznie nowe oraz wolne od wad fizycznych i prawnych. Informacje o sposobie dostawy, procedurze zwrotów, płatnościach oraz polityce prywatności, dostępne są na stronie internetowej anigo.pl w czytelnie opisanym miejscu dostępnym na każdym etapie przeglądania sklepu.
Dokonanie zamówienia odbywa się przez koszyk sklepu internetowego (dodając produkty do koszyka oraz zatwierdzając zamówienie). Do prawidłowej realizacji złożonego zamówienia, niezbędne jest podanie zamawianych towarów oraz ich liczbę, numeru telefonu, adresu poczty elektronicznej, określenie sposobu dostawy, określenie sposobu płatności, adresu dostawy oraz danych do faktury imiennej lub na firmę.
Po złożeniu zamówienia wysyłamy automatyczne potwierdzenie złożenia zamówienia w postaci wiadomości e-mail. Następnym krokiem jest potwierdzenie przyjęcia zamówienia do realizacji przez naszego sprzedawcę. Odbywa się to za pośrednictwem poczty elektronicznej w godzinach pracy - między 9:00 a 18:00 w dni robocze. Jeśli nie podałeś adresu e-mail - zamówienie potwierdzimy podczas rozmowy telefonicznej.
Jeśli pomimo podejmowanych prób kontaktu z Zamawiającym, nie uda nam się potwierdzić zamówienia przez 3 dni robocze od daty złożenia zamówienia, zastrzegamy sobie możliwość odstąpienia od jego realizacji, o czym poinformujemy dostępnymi sposobami (np. pocztą elektroniczną). Jeśli zarejestrowałeś się jako Klient w systemie zamówień na naszej stronie www, możesz przy pomocy panelu użytkownika zgłosić chęć anulowania zamówienia. Możesz również skontaktować się z naszym Centrum Obsługi Klienta dostępnym kanałem komunikacji.
WAŻNE! Gdy przesyłka zostanie wydana z naszego magazynu kurierowi - nie mamy już możliwości anulowania zamówienia i wstrzymania przesyłki.
Ceny podawane przy produktach, jeśli nie podano inaczej, to ceny brutto tj. zawierają podatek VAT. Zastrzegamy sobie prawo zmiany cen prezentowanych na stronach internetowych w dowolnym momencie np. w związku ze znaczną zmianą kursu walut lub znaczną zmianą cen u naszych dostawców. O wszelkich zmianach będziemy informować na stronach internetowych naszego sklepu. Zmiany nie dotyczą złożonych i potwierdzonych przez naszego pracownika zamówień w realizacji.
Realizacja zamówienia
Czas dostawy zależy od wybranego sposobu dostawy. O maksymalnym czasie realizacji zamówienia (czyli czasie, w którym zobowiązujemy się wysłać towar) informujemy podczas składania zamówienia w naszym sklepie, przed ostatecznym potwierdzeniem zakupu. Podanie takiego czasu jest wymagane przepisami prawa. Moment wysyłki zamówienia określamy na podstawie stanu magazynowego, spodziewanych dostaw, stanach magazynów naszych dostawców a także informacji uzyskanych od dystrybutorów i producentów. Z uwagi na mnogość i jakość czynników (niedokładne informacje, błędy techniczne, przeszkody logistyczne itp.) możliwe jest skrócenie lub wydłużenie czasu realizacji zamówienia. Maksymalny czas dostawy wynosi 14 dni od złożenia zamówienia w naszym sklepie.
Należy pamiętać, że pomiędzy momentami aktualizacji informacji o stanach magazynowych prowadzimy sprzedaż, a klienci składają nowe zamówienia. Istnieje prawdopodobieństwo, że możesz zamówić produkt, którego kilku klientów zamówiło chwilę wcześniej co wyczerpało zapas magazynowy. Realizacja zamówienia rozpoczyna się od momentu jego potwierdzenia. Zamówienia potwierdzamy niezwłocznie, w większości przypadków jest to krócej niż 4 godziny robocze od momentu złożenia zamówienia. Brak możliwości kontaktu z klientem w sprawie jego zamówienia może wydłużyć czas realizacji. Zamówienia składane w nocy oraz w dni wolne od pracy rezerwują towar w magazynie dopiero w momencie potwierdzenia zamówienia. Podawany przewidywany czas wysyłki zamówienia na dany produkt nie stanowi elementu oferty w rozumieniu Kodeksu Cywilnego.
Kurierzy są pracownikami firm kurierskich. Przedsiębiorstwo nie ma bezpośredniego wpływu na jakość pracy poszczególnych kurierów i może jedynie składać skargi na opóźnienia z winy kurierów drogą przewidzianą w umowie pomiędzy nami a daną firmą kurierską.
Realizacja zamówień odbywa się w ciągu dwóch dni roboczych od dnia otrzymania płatności, za pośrednictwem wybranej przez zamawiającego opcji dostawy zamówienia. Bez względu na to, jaką wysyłkę wybierzesz, udostępniony zostanie link do śledzenia przesyłki online. Opłaty za wysyłkę obejmują opłaty manipulacyjne oraz koszty realizacji przewozu. Nie możemy grupować dwóch odrębnych zamówień złożonych oddzielnie, a opłaty za wysyłkę będą miały zastosowanie do każdego z nich. Każda przesyłka jest ubezpieczona, a my dokładamy wszelkich starań, aby chronić delikatne przedmioty. Pudełka są odpowiednio duże, a Twoje przedmioty są dobrze chronione.
Dostawa
Każda z metod dostawy została dostosowana do potrzeb Klientów, zapewniając bezpieczne i terminowe doręczenie zamówionych produktów. Wybór formy wysyłki zależy od preferencji Klienta oraz dostępnych opcji dla danego zamówienia. Na terenie Polski możliwa jest dostawa za pomocą InPost Paczkomaty, InPost Kurier oraz poprzez odbiór osobisty.
InPost Paczkomaty
Paczkomaty to system skrytek pocztowych, służący do odbierania paczek 24 godziny na dobę przez 7 dni w tygodniu - wygodnie, po drodze, w dogodnym dla Ciebie czasie. Paczkomaty zwykle zlokalizowane są w łatwo dostępnych miejscach: przy sklepach i stacjach benzynowych. Pełną listę aktualnie działających Paczkomatów możesz znaleźć w zakładce Znajdź Paczkomat.
Przesyłki do Paczkomatów nadajemy w każdy dzień roboczy. W wielu przypadkach przesyłka jest do odbioru już następnego dnia roboczego od nadania, choć InPost zastrzega sobie termin 2 dni roboczych.
InPost Kurier
Przesyłki kurierskie realizowane są wyłącznie na terenie Polski. Przesyłki doręczane są przez kuriera InPost do odbiorcy wyłącznie w dni robocze, w godzinach 9-17, najczęściej już następnego dnia roboczego licząc od daty odbioru przesyłki od nadawcy. InPost zastrzega sobie jednak termin 2 dni roboczych.
Monitorowanie przesyłek w InPost: www.inpost.pl/sledzenie-przesylek
Odbiór osobisty (Bytom)
Umożliwiamy odbiór osobisty zamówień (ul. Powstańców Warszawskich, 41-902 Bytom), wyłącznie po wcześniejszym uzgodnieniu telefonicznym. Towary niedostępne w danym momencie na miejscu, ale zamówione do godziny 13, zostaną sprowadzone w ciągu 48 godzin. Gdy towar trafi do nas wyślemy zaproszenie do jego odbioru.
Płatności
Klient ma możliwość dokonywania płatności za towary i usługi za pośrednictwem narzędzi płatniczych udostępnionych przez PayPro S.A. (Przelewy24). Dostępne formy płatności obejmują karty płatnicze (Visa oraz MasterCard), system płatności BLIK, szybkie przelewy online oraz tradycyjny przelew bankowy. Wszystkie transakcje realizowane są zgodnie z regulacjami obowiązującymi w Polsce oraz innych krajach Unii Europejskiej, przy zachowaniu najwyższych standardów bezpieczeństwa.
Przedpłata na konto bankowe
Ustalona cena sprzedaży wpłacana jest z góry (tj. przed wysłaniem towaru) na jeden z naszych rachunków bankowych lub za pośrednictwem narzędzi płatniczych udostępnianych przez naszych pośredników. Wysyłka towaru następuje po wpłynięciu i zaksięgowaniu pieniędzy na naszym koncie bankowym. Czas wpłynięcia pieniędzy na konto to zazwyczaj maksymalnie 24 godziny od zlecenia przelewu, licząc tylko dni robocze, chyba że przelew wykonany jest z banku, w którym mamy konto. W tym wypadku pieniądze są u nas w ciągu kilku minut.
Aby zlecenie przelewu przebiegało prawidłowo, prosimy w tytule podawać numer zamówienia/numer faktury proforma. Uwaga! Jeśli dokonujesz przedpłaty oraz wybrałeś odbiór osobisty jako sposób dostawy, będziemy wymagać od Ciebie okazania dokumentu tożsamości, aby upewnić się, że jesteś uprawniony do odbioru danego zamówienia. Jeśli odbioru ma dokonać inna osoba, przekaż nam wcześniej dane identyfikacyjne (np. numer dokumentu tożsamości) tej osoby.
Numer konta bankowego: PL 58 1020 2368 0000 2102 0634 5401 (PKO Bank Polski)
Płatność w punkcie odbioru
W momencie odbioru zamówionego towaru w punkcie odbioru, płatność następuje gotówką lub kartą bezpośrednio u pracownika punktu. Jeśli dokonujesz przedpłaty oraz wybrałeś odbiór osobisty jako sposób dostawy, będziemy wymagać od Ciebie okazania dokumentu tożsamości, aby upewnić się, że jesteś uprawniony do odbioru danego zamówienia.
Płatność za pobraniem
W tym przypadku gotówkę lub płatność kartą odbiera kurier dostarczający towar. Koszt pobrania wliczony jest w cenę przesyłki. Wartość pobrania nie może przekraczać 10 000 PLN. Opcja ta jest niedostępna w przypadku zakupu towarów wielkogabarytowych. Płatność powyżej 10 000 zł musi być realizowana przez przelewy bankowe. Jeżeli to możliwe, towar o wartości powyżej limitu pobrania może być rozdzielony (na życzenie Zamawiającego) na dwie osobne przesyłki i wysłany dwa razy, w odstępie jednego dnia. Kwota pobrania zostaje podzielona proporcjonalnie do zawartości paczek.
Procedura reklamacyjna
Podstawa i zakres odpowiedzialności przedsiębiorstwa względem Klienta, jeżeli sprzedany Produkt ma wadę fizyczną lub prawną (rękojmia) są określone powszechnie obowiązującymi przepisami prawa, w szczególności w kodeksie cywilnym. Przedsiębiorstwo jest zobowiązane dostarczyć klientowi produkt bez wad. Aby skorzystać z reklamacji, poinformuj nas o swojej decyzji przesyłając wypełnione oraz podpisane oświadczenie na papierze razem ze zwracanym towarem lub wysyłając wiadomość elektroniczną z treścią oświadczenia na adres poczty m@ikigo.pl
Zaleca się podanie przez Klienta w opisie reklamacji: informacji i okoliczności dotyczących przedmiotu reklamacji, w szczególności rodzaju i daty wystąpienia wady, żądania sposobu doprowadzenia produktu do zgodności z umową sprzedaży lub oświadczenia o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od umowy sprzedaży oraz danych kontaktowych składającego reklamację – ułatwi to i przyspieszy rozpatrzenie reklamacji przez przedsiębiorstwo. Wymogi podane w zdaniu poprzednim mają formę jedynie zalecenia i nie wpływają na skuteczność reklamacji złożonych z pominięciem zalecanego opisu reklamacji.
Przedsiębiorstwo ustosunkuje się do reklamacji klienta niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia jej złożenia. Brak ustosunkowania się przedsiębiorstwa w powyższym terminie oznacza, że uznano reklamację za uzasadnioną. W przypadku, gdy do ustosunkowania się przez przedsiębiorstwo do reklamacji klienta lub do wykonania uprawnień klienta wynikających z rękojmi niezbędne będzie dostarczenie produktu z powrotem do przedsiębiorstwa, klient zostanie poproszony o dostarczenie produktu na adres ul. Powstańców Warszawskich 29/3, 41-902 Bytom. Jeżeli jednak ze względu na rodzaj wady, rodzaj produktu lub sposób jego zamontowania dostarczenie produktu przez klienta byłoby niemożliwe albo nadmiernie utrudnione, klient poproszony zostanie o udostępnienie produktu w miejscu, w którym się on znajduje.
Szczegółowe informacje dotyczące możliwości skorzystania przez Klienta będącego konsumentem z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń oraz zasady dostępu do tych procedur dostępne są w siedzibach oraz na stronach internetowych powiatowych (miejskich) rzeczników konsumentów, organizacji społecznych, do których zadań statutowych należy ochrona konsumentów, Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji Handlowej oraz Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Klient będący konsumentem posiada następujące przykładowe możliwości skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń:
Klient uprawniony jest do zwrócenia się do stałego polubownego sądu konsumenckiego, o którym mowa w art. 37 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej (Dz.U. 2001 nr 4 poz. 25 ze zm.), z wnioskiem o rozstrzygnięcie sporu wynikłego z zawartej Umowy Sprzedaży. Regulamin organizacji i działania stałych polubownych sądów konsumenckich określa rozporządzenie ministra sprawiedliwości z dnia 25 września 2001 r. w sprawie określenia regulaminu organizacji i działania stałych polubownych sądów konsumenckich. (Dz.U. 2001, nr 113, poz. 1214).
Klient uprawniony jest do zwrócenia się do wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej, zgodnie z art. 36 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej (Dz.U. 2001 nr 4 poz. 25 ze zm.), z wnioskiem o wszczęcie postępowania mediacyjnego w sprawie polubownego zakończenia sporu między Klientem, a Sprzedawcą. Informacja na temat zasad i trybu procedury mediacji prowadzonej przez wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej dostępna jest w siedzibach oraz na stronach internetowych poszczególnych Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji Handlowej.
Klient może uzyskać bezpłatną pomoc w sprawie rozstrzygnięcia sporu między Klientem, a Sprzedawcą, korzystając także z bezpłatnej pomocy powiatowego (miejskiego) rzecznika konsumentów lub organizacji społecznej, do której zadań statutowych należy ochrona konsumentów (m.in. Federacja Konsumentów, Stowarzyszenie Konsumentów Polskich). Porady udzielane są pod przez Federację Konsumentów pod bezpłatnym numerem infolinii konsumenckiej 800 007 707 oraz przez Stowarzyszenie Konsumentów Polskich pod adresem email porady@dlakonsumentow.pl.
Zwroty
Zwrot przysługuje jeżeli kupujący jest konsumentem w rozumieniu Kodeksu Cywilnego. Zwrot przysługuje zgodnie z przepisami prawa w przypadku zawarcia umowy na odległość (tj. poprzez naszą stronę internetową, telefonicznie czy przez e-mail). Prawo zwrotu przysługuje także w przypadku, gdy zamówienie dokonane zostało na odległość, a odbiór towaru następuje na miejscu. Kupujący ma prawo odstąpić od umowy w terminie 14 dni bez podania jakiejkolwiek przyczyny. Termin do odstąpienia od umowy wygasa po upływie 14 dni od dnia, w którym kupujący wszedł w posiadanie towaru lub w którym osoba trzecia, inna niż przewoźnik i wskazana przez kupującego, weszła w posiadanie towaru (czyli od momentu odbioru towaru).
W przypadku odstąpienia od umowy, kupujący jest zobowiązany do zwrotu zakupionej rzeczy, jednakże nie może być ona uszkodzona. Sprzedawca jest zobowiązany do zwrotu wszystkich otrzymanych od kupującego płatności, w tym kosztów dostarczenia towaru (z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wybranego podczas zakupu sposobu dostarczenia - innych niż najtańszy, zwykły sposób dostarczenia oferowany przez nas). Zwrotu dokonujemy nie później niż w terminie 14 dni od dnia, w którym zostaliśmy poinformowani o decyzji wykonania prawa odstąpienia od umowy i od momentu fizycznego zwrotu towaru do nas. W przypadku zwrócenia niepełnowartościowego produktu (np. uszkodzonego, bez fabrycznego opakowania) sprzedawca zastrzega sobie prawo do pomniejszenia wartości zwrotu o utraconą wartość na produkcie.
Kupujący ponosi koszt zwrotu towaru (dostarczenia do magazynu przy ul. Powstańców Warszawskich 29/3, 41-902 Bytom). Ponadto kupujący odpowiada tylko za zmniejszenie wartości towaru wynikające z korzystania z niego w sposób inny niż było to konieczne do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania towaru. Zwrotu płatności dokonamy przy użyciu tego samego sposobu, jaki został użyty w pierwotnej transakcji, czyli jeśli płaciłeś kartą płatniczą, dokonujemy zwrotu środków na kartę. Nie ponosisz żadnych opłat w związku ze zwrotem. Zwrotów staramy się dokonywać niezwłocznie, celem szczególnej dbałości o naszych klientów. Aby skorzystać z prawa odstąpienia od umowy, poinformuj nas o swojej decyzji przesyłając wypełnione oraz podpisane oświadczenie na papierze razem ze zwracanym towarem lub wysyłając wiadomość elektroniczną z treścią oświadczenia na adres poczty m@ikigo.pl
Prawo odstąpienia od umowy
Klient, który zawarł umowę na odległość, może w terminie 14 dni kalendarzowych odstąpić od niej bez podawania przyczyny i bez ponoszenia kosztów, z wyjątkiem kosztów związanych z odesłaniem przedmiotu. Do zachowania terminu wystarczy wysłanie oświadczenia przed jego upływem. Oświadczenie o odstąpieniu od umowy należy złożyć pisemnie na adres ul. Powstańców Warszawskich 29/3, 41-902 Bytom lub na adres poczty m@ikigo.pl
Przykładowy wzór formularza odstąpienia od umowy zawarty jest w załączniku nr 2 do ustawy o prawach konsumenta. Bieg terminu do odstąpienia od umowy rozpoczyna się:
- dla umowy, w wykonaniu której przedsiębiorstwo wydaje produkt, będąc zobowiązany do przeniesienia jego własności (np. umowa sprzedaży) – od objęcia produktu w posiadanie przez konsumenta lub wskazaną przez niego osobę trzecią inną niż przewoźnik, a w przypadku umowy, która: obejmuje wiele Produktów, które są dostarczane osobno, partiami lub w częściach – od objęcia w posiadanie ostatniego Produktu, partii lub części albo polega na regularnym dostarczaniu Produktów przez czas oznaczony – od objęcia w posiadanie pierwszego z Produktów;
- dla pozostałych umów – od dnia zawarcia umowy.
W przypadku odstąpienia od umowy zawartej na odległość umowę uważa się za niezawartą. Przedsiębiorstwo ma obowiązek niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia otrzymania oświadczenia klienta o odstąpieniu od umowy, zwrócić klientowi wszystkie dokonane przez niego płatności, w tym koszty dostawy produktu (z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wybranego przez klienta sposobu dostawy innego niż najtańszy zwykły sposób dostawy dostępny w sklepie). Przedsiębiorstwo dokonuje zwrotu płatności przy użyciu takiego samego sposobu płatności, jakiego użył klient, chyba że wyraźnie zgodził się on na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami. Jeżeli przedsiębiorstwo nie zaproponowało, że samo odbierze produkt od klienta, może wstrzymać się ze zwrotem płatności otrzymanych od konsumenta do chwili otrzymania Produktu z powrotem lub dostarczenia przez konsumenta dowodu jego odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
Klient ma obowiązek niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia, w którym odstąpił od umowy, zwrócić produkt przedsiębiorstwu lub przekazać go osobie upoważnionej przez przedsiębiorstwo do odbioru. Do zachowania terminu wystarczy odesłanie produktu przed jego upływem. Klient może zwrócić Produkt na adres ul. Powstańców Warszawskich 29/3, 41-902 Bytom.Klient ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości produktu będące wynikiem korzystania z niego w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania produktu. Jeżeli klient wybrał sposób dostawy produktu inny niż najtańszy zwykły sposób dostawy dostępny w sklepie, przedsiębiorstwo nie jest zobowiązane do zwrotu klientowi poniesionych przez niego dodatkowych kosztów. Klient ponosi bezpośrednie koszty zwrotu produktu.
W przypadku produktu będącego usługą, której wykonywanie - na wyraźne żądanie klienta - rozpoczęto przed upływem terminu odstąpienia od umowy, klient wykonujący prawo odstąpienia od umowy po zgłoszeniu takiego żądania, ma obowiązek zapłaty za świadczenia spełnione do chwili odstąpienia od umowy. Kwotę zapłaty oblicza się proporcjonalnie do zakresu spełnionego świadczenia, z uwzględnieniem uzgodnionej w umowie ceny lub wynagrodzenia. Jeżeli cena lub wynagrodzenie są nadmierne, podstawą obliczenia tej kwoty jest wartość rynkowa spełnionego świadczenia.
Prawo odstąpienia od umowy zawartej na odległość nie przysługuje konsumentowi w odniesieniu do umów o świadczenie usług, jeżeli przedsiębiorstwo wykonało w pełni usługę za wyraźną zgodą klienta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez przedsiębiorstwo utraci prawo odstąpienia od umowy; w której cena lub wynagrodzenie zależy od wahań na rynku finansowym i które mogą wystąpić przed upływem terminu do odstąpienia od umowy; w której przedmiotem świadczenia jest produkt nieprefabrykowany, wyprodukowany według specyfikacji klienta lub służący zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb; w której przedmiotem świadczenia jest produkt ulegający szybkiemu zepsuciu lub mający krótki termin przydatności do użycia; w której przedmiotem świadczenia jest produkt dostarczany w zapieczętowanym opakowaniu, którego po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu; w której przedmiotem świadczenia są produkty, które po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi rzeczami; w której przedmiotem świadczenia są napoje alkoholowe, których cena została uzgodniona przy zawarciu umowy sprzedaży, a których dostarczenie może nastąpić dopiero po upływie 30 dni i których wartość zależy od wahań na rynku; w której klient wyraźnie żądał, aby przedstawiciel przedsiębiorstwa do niego przyjechał w celu dokonania pilnej naprawy lub konserwacji; jeżeli przedsiębiorstwo świadczy dodatkowo inne usługi niż te, których wykonania konsument żądał, lub dostarcza produkty inne niż części zamienne niezbędne do wykonania naprawy lub konserwacji, prawo odstąpienia od umowy przysługuje konsumentowi w odniesieniu do dodatkowych usług lub produktów; w której przedmiotem świadczenia są nagrania dźwiękowe lub wizualne albo programy komputerowe dostarczane w zapieczętowanym opakowaniu, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu; o dostarczanie dzienników, periodyków lub czasopism, z wyjątkiem umowy o prenumeratę; zawartej w drodze aukcji publicznej; o świadczenie usług w zakresie zakwaterowania, innych niż do celów mieszkalnych, przewozu rzeczy, najmu samochodów, gastronomii, usług związanych z wypoczynkiem, wydarzeniami rozrywkowymi, sportowymi lub kulturalnymi, jeżeli w umowie oznaczono dzień lub okres świadczenia usługi; o dostarczanie treści cyfrowych, które nie są zapisane na nośniku materialnym, jeżeli spełnianie świadczenia rozpoczęło się za wyraźną zgodą konsumenta przed upływem terminu do odstąpienia od umowy i po poinformowaniu go przez przedsiębiorstwo o utracie prawa odstąpienia od umowy.
Postanowienia dot. przedsiębiorców
Niniejszy obszar regulaminu dotyczą klientów nie będących konsumentami. Przedsiębiorstwu przysługuje prawo odstąpienia od umowy sprzedaży zawartej z klientem niebędącym konsumentem w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia jej zawarcia. Odstąpienie od umowy sprzedaży w tym wypadku może nastąpić bez podania przyczyny i nie rodzi po stronie klienta niebędącego konsumentem żadnych roszczeń w stosunku do przedsiębiorstwa. W przypadku klientów nie będących konsumentami przedsiębiorstwo ma prawo ograniczyć dostępne sposoby płatności, w tym także wymagać dokonania przedpłaty w całości albo części i to niezależnie od wybranego przez Klienta sposobu płatności oraz faktu zawarcia umowy sprzedaży.
Z chwilą wydania produktu przewoźnikowi przechodzą na klienta nie będącego konsumentem korzyści i ciężary związane z produktem oraz niebezpieczeństwo przypadkowej utraty lub uszkodzenia produktu. Przedsiębiorstwo w takim przypadku nie ponosi odpowiedzialności za utratę, ubytek lub uszkodzenie produktu powstałe od przyjęcia go do przewozu aż do wydania go klientowi oraz za opóźnienie w przewozie przesyłki. W razie przesłania produktu do klienta za pośrednictwem przewoźnika klient nie będący konsumentem obowiązany jest zbadać przesyłkę w czasie i w sposób przyjęty przy przesyłkach tego rodzaju. Jeżeli stwierdzi, że w czasie przewozu nastąpił ubytek lub uszkodzenie produktu, obowiązany jest dokonać wszelkich czynności niezbędnych do ustalenia odpowiedzialności przewoźnika.
Zgodnie z art. 558 § 1 Kodeksu Cywilnego odpowiedzialność Sprzedawcy z tytułu rękojmi za produkt wobec klienta nie będącego konsumentem zostaje wyłączona. W przypadku klientów nie będących konsumentami przedsiębiorstwo może wypowiedzieć umowę o świadczenie usługi elektronicznej ze skutkiem natychmiastowym i bez wskazywania przyczyn poprzez przesłanie przedsiębiorstwu stosownego oświadczenia.
Odpowiedzialność przedsiębiorstwa w stosunku do klienta nie będącego konsumentem, bez względu na jej podstawę prawną, jest ograniczona - zarówno w ramach pojedynczego roszczenia, jak również za wszelkie roszczenia w sumie - do wysokości zapłaconej ceny oraz kosztów dostawy z tytułu umowy sprzedaży, nie więcej jednak niż do kwoty jednego tysiąca złotych. Przedsiębiorstwo ponosi odpowiedzialność w stosunku do klienta nie będącego konsumentem tylko za typowe szkody przewidywalne w momencie zawarcia umowy i nie ponosi odpowiedzialności z tytułu utraconych korzyści w stosunku do klienta nie będącego konsumentem.
Dowód zakupu
Na wszystkie towary zakupione w naszym sklepie oraz salonach stacjonarnych wystawiamy dowód zakupu w jednej z poniższych postaci:
- Paragon fiskalny (wystawiony do każdego zamówienia, zgodnie z obecnie obowiązującymi przepisami VAT, paragon do kwoty 450 zł brutto (100 euro) z NIP nabywcy stanowi fakturę uproszczoną, równoważną ze zwykłą fakturą. W przypadku takich paragonów (z NIP nabywcy), aby potwierdzić zakup, nabywca nie musi dodatkowo występować o zwykłą fakturę)
- Faktura bez VAT (na życzenie, na podane dane)
W przypadku chęci otrzymania jednego z rodzajów faktury należy wypełnić odpowiednie pola formularza podczas składania zamówienia przez stronę internetową. W przypadku wysyłki towaru dowód zakupu w postaci faktury VAT lub faktury imiennej wysyłamy w postaci elektronicznej na adres e-mail podany przy zamówieniu. Zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Finansów z dnia 11.12.2012 r. (Dz. U. nr 0 z 2012 r. poz. 1428) faktura nie musi zawierać oznaczenia ORYGINAŁ/KOPIA oraz nie musi posiadać pieczątki i podpisu wystawcy.
Postanowienia końcowe
Przedsiębiorstwo ma prawo do jednostronnej zmiany regulaminu na zasadach określonych w postanowieniach niniejszego paragrafu i jedynie w przypadku wprowadzenia przez przedsiębiorstwo nowych usług związanych ze sklepem, zmian sposobów dostawy lub płatności, modyfikacji ścieżki zakupowej lub zakładania konta, oraz zmiany przepisów prawa, które powodują konieczność dostosowania do nich postanowień regulaminu, jak w szczególności zmiany przepisów o: ochronie konsumentów, świadczeniu usług drogą elektroniczną, ochronie danych osobowych, w przypadku wystąpienia tej przyczyny regulamin może być zmieniony zakresie niezbędnym do dostosowania jego treści do nowych wymogów prawnych.
W przypadku wystąpienia jednej z powyższych przyczyn, przedsiębiorstwo prześle do klientów, na podane przez nich w sklepie adresy poczty elektronicznej, informację o planowanej zmianie regulaminu wraz z treścią nowego regulaminu. Informacja zostanie wysłana do kupujących na co najmniej 14 dni przed dniem wejścia w życie planowanych zmian. Kupujący, który nie akceptuje planowanych zmian, może wypowiedzieć umowę o założenie konta na zasadach wskazanych w regulaminie. Jeżeli kupujący nie wypowie umowy o założenie konta przed dniem wejścia nowego brzmienia regulaminu, wówczas staje się on wiążący dla klienta z dniem wskazanym jako dzień wejścia w życie nowej wersji regulaminu.
Informujemy, że pod adresem http://ec.europa.eu/consumers/odr/ znajduje się platforma internetowego systemu rozstrzygania sporów dotyczących umów zawartych na odległość pomiędzy konsumentami a przedsiębiorcami. Platforma stanowi punkt dostępu dla konsumentów i przedsiębiorców, którzy chcieliby skorzystać z pozasądowego rozstrzygania sporów konsumenckich dotyczących transakcji internetowych.
Sądem właściwym dla rozpoznawania sporów objętych regulaminem jest sąd właściwy dla siedziby przedsiębiorstwa, z wyłączeniem sporów przeciwko konsumentom oraz osobom fizycznym prowadzącym jednoosobową działalność gospodarczą, gdzie zastosowanie znajdą ogólnie obowiązujące przepisy prawa dotyczące właściwości sądów.